PEDAGOGY

Our approach

Our pedagogy is characterized by a practical, deeply felt and embodied approach. By putting their whole bodies into play, participants have a chance to feel the music and rhythms before analysing them. Our aim is to clearly and generously give them a few essential tools they’ll need to develop autonomy and personal creativity.

The Collectif du Lion team includes many in-house and guest artists, such as musicians, dancers, choreographers, poets and singers, who are all advanced instructors active in higher education for the arts or in the socio-cultural sector, both in Belgium and abroad. Our pedagogy may be expressed through various activities including regular classes, workshops and master classes, and organised either solely by the Collectif du Lion or in partnership with existing institutions.

Few exemples:

• During tours or one-off concerts, these teaching musicians can offer master classes for musicians, dancers and actors or musical presentations for schools or other institutions.

• We offer improvisation, orchestration or instrument classes (tubas, trombones, clarinets, saxes, traditional and jazz percussion, flutes, trumpets...) and rhythm classes with or without instruments.

• In the area of dance and performing arts involving speech, classes offered up to now include “Rhythm Without Instruments”, “Rhythm and Movement” and “Rhythm, Words and Movements”.

If these activities get you interested, please contact us or subscribe to our newsletter!

◉ MASTERCLASS avec LAURENT DEHORS

Saxophones - Clarinettes

Samedi 19 octobre - école de musique des JM de Liège

11h > 12h  Conférence / Présentation du travail de L.Dehors - tout public 3€

13h > 16h  Master Class / Max. 12 pers 10€/8€ pour les élèves de l'école (conférence comprise)

Une collaboration des JM de Liège et du Collectif du Lion

◉ NOUVEAU COURS de TROMBONES à l'Imep

— avec Adrien Lambinet

Adrien Lambinet a été désigné professeur de trombone et trombone basse à l’iMEP, école supérieure des Arts de Namur.

Il vous proposera un cours résolument moderne, axé sur l’improvisation, les musiques actuelles, électroniques, le jazz, …. L'optique? Devenir des musiciens capables de jouer dans beaucoup de circonstances différentes.

Examens d'entrée en juin et septembre: qu'on se le dise!

INFOS et INSCRIPTION

◉ ATELIER Rythme & Mouvement

— 16 et 17 novembre 2019 @ CC Engis

◉ COMP' OSE fin de l'aventure!

— Concert et enregistrement live 22 juin 2019

L'aventure de ces 10 jeunes musicien.ne.s de 15 à 17 ans s'est terminée en beauté avant l'été!

Les 3-4 et 5 mai, ils ont peaufiné leur répertoire -7 compositions collectives- lors de leur résidence à l'Auberge de Jeunesses Simenon et le public a pu le découvrir le samedi 22 juin aux Fêtes de la Musique @ L'Auberge G.Simenon

◉ COURS - STAGE - ATELIER

— de rythme avec et sans instrument...

Le cœur du Lion bat aux rythmes des batteries,

percussions et autres tambours d'ici ou d'ailleurs...

Intéressé(e) par des cours individuels ou collectifs? Des stages ou Master Class? Des ateliers de rythme avec et sans instrument? ECRIVEZ-NOUS!